Planowanie i organizacja pracy

Organizacja pracy – 10 wskazówek, jak efektywnie zarządzać czasem w pracy

Znakiem współczesnych czasów jest wciąż wzrastająca ilość obowiązków koniecznych do wykonania każdego dnia. Nie powinien więc dziwić fakt, iż coraz więcej osób poszukuje sposobów na efektywne zarządzaniem swoim czasem. Oczywiście, na część rzeczy wpływających na szybkość naszej pracy nie mam żadnego wpływu, ale istnieje wiele, modyfikowalnych czynników.

Tak więc, jeśli chcesz się dowiedzieć, jak efektywnie zarządzać swoim czasem w pracy, przeczytaj nasze 10 porad. Zapraszamy do lektury.

Porada 1

Miej zawsze wyznaczone cele, które chcesz osiągnąć. Dzięki temu zawsze będziesz wiedział, jakie są twoje priorytety i na czym w danej chwili należy się skupić.

Porada 2

Nakreśl jasne ramy czasowe określające czas potrzebny na wykonanie poszczególnych zadań. Pozwoli Ci to zaplanować efektywnie swój dzień pracy i zapobiegnie wielu nerwowym sytuacjom związanym ze zbliżającymi się terminami oddania na przykład projektów, czy innych prac.

Porada 3

Określ dokładnie sposób wykonania zadania i narzędzia potrzebne Ci do jego realizacji. Oszczędzi Ci to mnóstwo czasu, w trakcie już rozpoczętej pracy, a tym samym pozwoli Ci ją wykonać o wiele szybciej oraz efektywniej.

Porada 4

Stwórz harmonogram swoich celów. Określ, które są ważniejsze, a które są mnie ważne. Tym samym określ, które muszą być wykonane wcześniej, a które mogą zaczekać. W ten sposób zawsze będziesz wiedział, na czym danego dnia musisz się skupić i na które zadanie w danej chwili musisz poświecić nieco więcej czasu niż zwykle.

Innym ciekawym sposobem układania harmonogramu swoich celów jest ułożenie ich zgodnie z malejącym stopniem trudności. Tym samym, wieczorem, kiedy jesteś najbardziej zmęczony, będą czekały na Ciebie jedynie lekkie zadania.  

Efektywna praca w domu

Porada 5

Nie daj rozproszyć się innymi zadaniami. Konsekwentnie trzymaj się swojego wcześniej zaplanowanego planu działania. Pozwoli Ci to paradoksalnie wykonać swoją pracę szybciej i mieć więcej czasu na inne, przyjemniejsze czynności.

Porada 6

Nie przekładaj na później zaplanowanych wcześniej zadań. Trzymanie się jasno nakreślone harmonogramu jest bowiem kluczem do efektywnego zarządzania swoim czasem w pracy i nie tylko.

Porada 7

Regularnie sprawdzaj efekty swojej pracy. Pozwoli Ci to lepiej kontrolować tempo i motywować się do wykonywania dalszej części powierzonego sobie zadania.

Porada 8

Staraj się nie zwracać uwagi na rzeczy, na które nie masz wpływu. Zaakceptuj, że zdarzają się one w nawet najlepiej zorganizowanej firmie i należy przymknąć na niego oko, nie tracąc swoich priorytetów z pola widzenia.

Porada 9

Bądź dokładny - wykonuj swoją pracę, najstaranniej jak potrafisz, a bardzo szybko zauważysz pozytywne efekty swojego działania. Mniejsza ilość poprawek, nerwów z nimi związanych pozwoli Ci na zaoszczędzenie mnóstwa czasu.

Porada 10

Wymagaj przede wszystkim od samego siebie, bo właśnie na samego siebie masz największy wpływ. Sumienny i efektywnie pracujący Ty to po prostu lepszy Ty. 

Co więcej, aby pracować efektywniej i szybciej, w pracy skup się po prostu na pracy. Nie przeglądaj mediów społecznościowych, nie używaj telefonu, a przerwy poświęć na krótki, aczkolwiek efektywny odpoczynek.

Zobacz